poniedziałek, 24 maja 2010

Surfing El Tunco - Salvador

Plaża El Tunco definitywnie nie jest plażą dla tych co chcą się opalać. Piasek jest taki czarny że aż się świeci, jednak Salwadorczycy chyba innego nie mają i robią to wszystko co robi się na pięknych piaszczystych plażach. El Tunco zlokalizowane jest na północy Salwadoru koło La Libertad chociaż podobna określa się to jako zachodnia część i jest to mała wieś z barami i kafejkami. W pobliży La Libertad znajdują się mnóstwo spotów, beach breaks, point breaks a wśród nich najsłynniejsza Punta Rocka (world class). Ponieważ my zostajemy w El Tunco mamy do dyspozycji beach break ( z kamieniami) i point break nazywany El Sunzal. Do El sunzal trzeba do wiosłować niezły kawałek, mi zajeło to ok. 15 minut i trzeba dodać że nie miałem żadnych białych fal płynących w moją stronę co jak wiadomo zwalnia. Po dopłynięciu zdałem sobie sprawę że brzeg jest daleko a fale są znacznie większe i szybsze niż myślałem. Nie chcę się znowu powtarzać ale miały co najmniej 3 metry, niestety nie dałem rady zakosztować jazdy na nich ( ale próbowałem). Jutro jest kolejny dzień więc potraktujmy pierwszy jako rozgrzewkę. Odnośnie deski to moje plany się nie powiodły nie mogłem znaleźć używanej deski o rozmiarze 6"8-7, więc skończyło się na wypożyczeniu 6"9 jednak trochę węższej. Wszystkie na sprzedaż to 6 -6"5.

El Sunzal
 El Tunco

 La Libertad

 Dalej niż El Sunzal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz